Ad Code

Please send urgent appeal to MPAJ to stop brutal demolition at Kampung Berembang!

Maklumat Terkini: Kampung Berembang!!!

MPAJ SEDANG ROBOHKAN KHEMAH PENDUDUK….



号召网民即刻fax投诉信声援Kampung Berembang木屋区居民!


Polis, JAIS, MPAJ sekarang yang sudah berada di Kampung Berembang untuk merobohkan surau pada sejak pagi tadi telah mula untuk merobohkan khemah-khemah penduduk yang telah dibina selepas perobohan 20 November 2006 lalu.

Penduduk Kg.Berembang memerlukan bantuan anda pada masa ini. Sokongan solidariti diperlukan daripada semua, tolong datang ke Kampung Berembang untuk menghalang perobohan haram ini!

Untuk keterangan lanjut:
  • Li Kang: 012-5173067
  • Simon: 012-3290683

Please send urgent appeal to MPAJ to stop this ASAP……

YDP Haji Mohamad bin Yaacob,
Majlis Perbandaran Ampang Jaya

Tel: 03-42968090 Fax: 03-42968060


I plead to civil society and friends here, please log in

http://www.bangkit.net/2006/11/3 ... ion-at-kgberembang/






(Your Address)



______________________________________

YDP Haji Mohamad bin Yaacob,
Majlis Perbandaran Ampang Jaya.



Tuan,

HENTIKAN PEROBOHAN SURAU DI KAMPUNG BEREMBANG SEKARANG

Saya, _______________ membantah tindakan Majlis Perbandaran Ampang Jaya yang mengancam untuk merobohkan surau penduduk Kampung Berembang.

Kampung Berembang yang diduduki oleh 50 keluarga selama lebih 30 tahun kini diancam pengusiran paksa di bawah Polisi Setinggan Sifar Negeri Selangor. Mereka telah diberi notis keluar (Ordinen 69 – Pembersihan Setinggan) sebelum rumah alternative mereka siap dibina.

Jadi, apa rasional MPAJ mengusir keluar penduduk tanpa menyediakan rumah alternative yang tetap.

Penduduk Kampung Berembang sememangnya tidak membantah pemindahan tetapi mereka tidak ditawarkan rumah ganti mahupun pampas an yang mencukupi. Para peneroka Bandar bersedia untuk berunding tetapi mereka tidak diberi peluang dan diabaikan dan ditindas oleh Kerajaan Negeri.

Walaupun, masalah mereka sekarang dalam perundingan dengan Kerajaan Negeri Selangor dan terdapat kes yang tertangguh di mahkamah, MPAJ dengan kejamnya cuba merobohkan rumah dan surau mereka.

Oleh yang demikian, kami mendesak perobohan di Kampung Berembang dihentikan segera dan masalah ini diselesaikan dengan mengadakan rundingan dengan pihak penduduk.




Yang benar,



__________________



(Your Name)





Post a Comment

0 Comments